Allmenne vilkår

Allment


Disse allmenne vilkårene gjelder for kunder som gjør en bestilling fra buri.no (Búri AS) med organisasjonsnummer, nedenfor kalt "Búri". Videre kontaktopplysninger finner du på vårt nettsted under lenken kontakt oss.

For å gjøre et kjøp på buri.no må du ha fylt 18 år. Buri tillater ikke, i overensstemmelse med norsk lov, at kredittkjøp utføres av personer under 18 år.

Vi samarbeider med politiet, og alle forsøk på falske bestillinger, eller bedrageriforsøk vil bli politianmeldt.

 

Kjøp og bestilling

For å gjennomføre et kjøp på vår hjemmeside må kunden godkjenne allmenne vilkår. Ved godkjenning av våre allmenne vilkår forplikter kunden seg til vilkårene i sin helhet.

Avtale om kjøp inngås ved at Búri bekrefter bestillingen gjennom å sende en ordrebekreftelse via e-post. Kunden kan angre seg og kansellere eller endre ordren før det har gått 48 timer etter ordrebekreftelse er sendt. Ordrebekreftelsen sendes til den e-post adressen som kunden har oppgitt direkte ved ordren. Ordrebekreftelsen bør spares for eventuell kontakt med Búri sin kundeservice eller lignende. Om du har spørsmål vedr din ordre, eller om du vil forandre noe, kontakter du oss via e-post på hei@buri.no. Prisnivået som kunden velger må korrespondere med egne mål som kunden skriver inn. Hvis dette ikke stemmer overens er ikke bestillingen gyldig. Dette vil man få beskjed om i form av en mail.
Du som kunde godkjenner våre kjøpsvilkår ved bestilling, og samtykker også til at Búri påbegynner din bestilling. Dette innebærer at du som kunde ikke har noen angrerett fra og med det tidspunktet produktet/produktene har startet produksjonen.
Du har også godkjent å motta informasjon og annonser per e-post. Hvis du ønsker, kan du enkelt trykke på en link i mailen du mottar så annullerer du e-postutsendelser umiddelbart.
Alle priser på hjemmesiden er angitt inkludert moms og i norske kroner. Prisene inkluderer ikke eventuelle betalings- og fraktavgifter. Disse avgiftene angis separat om og i de tilfellene de forekommer.
Búri reserverer seg for prisforandringer og eventuelle faktafeil som kan finnes på vår side eller i våre annonser. Med faktafeil menes eksempelvis, men ikke utelukkende, eventuelle prisfeil, produktbeskrivinger og feilaktige lageropplysninger. Búri forbeholder seg retten til å når som helst forandre på Allmenne vilkår, priser, sortiment, beskrivelser eller bilder på hjemmesiden.


 

Kundeopplysninger


Ved gjennomføring av et kjøp på Buri.no er kunden ansvarlig for at samtlige opplysninger er fullstendige samt korrekte. Kunden kommer i kjøpstilfeller til å bes om å oppgi personopplysninger.

 

Levering

Vi leverer varene hjem til deg. Bor du i hus vil forsendelsen bli levert til tomtgrensen, bor du i leilighet vil varene bli levert til byggets entré (eller så langt lastebilen kommer).

 

Fraktkostnad


Det kommer en ekstra fraktkostnad der kunden ønsker frakt. Fraktkostnaden vises i kassen etter at adresseopplysninger har blitt ført inn. Vi leverer bare til brofaste øyer.

 

Leveransetid


Varene kommer normalt til å leveres innenfor den tidsperioden som angis på produktsiden på Búri sin nettside. Dersom ikke annet er oppgitt vil varen leveres på omtrentlig 10 - 20 arbeidsdager. Levering skjer normalt hverdager 08:00 til 18:00 til nærmeste port eller oppkjørselen. Tiden som blir oppgitt er avhengig av hvor i landet du bor. Tenk på at leveringstiden angitt på hjemmesiden er omtrentlig. Du som kunde kommer til å bli ringt opp på telefon av transportforetaket noen dager før leveranse for nærmere informasjon om leveransedag og tid. Du vil da bli tildelt et tidsintervall (ikke et eksakt tidspunkt). Tidsintervallet du blir tildelt er avhengig av hvor i landet du bor.
Ved eventuelle forsinkelser i leveransen kommer du til å bli kontaktet av Búri. Ved hjemmeleveranse som ikke blir utført fordi kunden ikke tar imot forsendelsen tross overensstemmelse med transportforetak, har Buri rett til å kreve inn en avgift svarende til både den opprinnelige fraktkostnader og kostnadene for returfrakt.

 

Leveringsadresse


Vi leverer normalt til folkeregistrert adresse. Ønskes annen leveringsadresse må du kontakte vår kundeservice via e-post eller telefon. Búri forbeholder seg retten til å nekte leveranse til annen adresse enn den folkeregistrerte.

 

Henting


De fleste varer kan hentes i Konnerudgata 73, 3046 Drammen. Tidspunkt for henting vil bli kommunisert til kunden noen dager i forveien. Kunden må forholde seg til åpningstidene til gitte adresse.

 

Transportansvar


Búri har ansvar for eventuell skade eller vare mistet under transport til kunden. Kunden har ansvar for varen under en eventuell retur.

 

Innbæring


Ved bruk av Búri´s egen frakttjeneste tilbys bærehjelp. Dette betyr at sjåføren hjelper med å bære inn møblene i hjemmet ditt, der du hjelper til. Utpakking av produktet er ikke inkludert.

Ved bruk av eksterne fraktselskap gjelder deres retningslinjer for innbæring.

 

Betaling


Búri tilbyr forskjellige betalingsmetoder. Disse angis i kassen og på nettsiden. Buri har rett til å ta betalt av kunden allerede i forbindelse med bestilling, om det ikke er en fakturabestilling, delbetaling eller lignende betalingsalternativ valgt av kunden.

 

Bankkort eller kredittkort


Du som har VISA eller Mastercard kan enkelt betale dine varer via hjemmesiden. Du behøver da å fylle i kortnummer, kortets gyldighetstid og CVC-kode. CVC-koden er de tre siste sifrene på kortets bakside. Pengene trekkes direkte fra kontoen når du bekrefter ordren. Búri bruker VBV (Verified by Visa) som er en global sikkerhetsstandard fremstilt av VISA og Mastercard for betalinger over nettet. Overføringen av pengene skjer med SSL-kryptering for at ingen uvedkommende skal få tilgang til dine kortopplysninger. Har du spørsmål rundt sikkerhet eller kortbetaling kontakt Búri sin kundeservice på epost hei@buri.no.

 

Garanti


Vi selger alle våre produkter med to (2) års fabrikksgaranti samt tre (3) års reklamasjonsrett i samsvar med forbrukerkjøpsloven. Garantien dekker kun opprinnelige fabrikasjonsfeil og ikke feil som oppstår på grunn av egen forandring på varen, så som forandringer i utseende eller funksjon, ombygging eller annen forandring. Ordrebekreftelsen fungerer som garantibevis.

 

Angrerett

I følge Distans- og Hjemmesalgsloven gjelder ikke angrett dersom avtalen er: "en vare som produseres eller vesentlig endres etter konsumentens særskilte ønskemål eller som får en tydlig personlig preg". Eksempel er slike varer som produseres etter bestilling, disse produktene er da bestillingsvare eller kommisjonsvare i butikken. Angreretten gjelder altså ikke varer som er fremstilt etter kundens instrukser, eller på noen som helst måte er preget av kundens ordre. Etter som alle ordre som gjøres på Buri.no er skreddersydde til kundens spesifikke ønsker, er det ikke mulig, iht til norsk lov, å returnere varen.

 

Reklamasjon


Skulle det være noe feil med din vare sender du inn en reklamasjon via vår hjemmeside så snart som mulig etter at feil har blitt oppdaget, senest to måneder etter at feilen har blitt oppdaget. Send epost til hei@buri.no for å melde inn en reklamasjon. Beskriv feilen eller skaden så detaljert som mulig, og send med bilder av skaden. Dette er for at vi skal kunne bedømme ditt tilfelle så bra som mulig. Vi tar siden kontakt med deg så fort vi kan for eventuell erstatning eller retur. Utbetaling skjer innen 30 dager fra ærendet har blitt løst. Búri står for returfrakten ved reklamasjon.

Kunden har 3 års reklamasjonsrett på varer innkjøpt hos buri.no, i samsvar med gjeldende forbrukerlovgivning.

Búri forbeholder seg retten til å nekte en reklamasjon om det viser seg at varen ikke har feil i forhold til gjeldene forbrukerlovgivning.

 

Transportskade


Om varen er skadet ved leveranse skal dette øyeblikkelig rapporteres til Búri, send epost til hei@buri.no. Dette skal gjøres innen tre dager av levering slik at Búri skal kunne melde skaden til fraktselskapet. Det er viktig at du pakker opp og kontrollerer varen så fort som mulig så du skal kunne oppdage både synlige og skjulte transportskader. Om det er en synlig transportskade meldes dette enklest direkte til sjåføren ved mottagelse. Be sjåføren om en notering på din kopi av fraktseddelen, og spar på emballasjen for eventuell retur.

 

Produktinformasjon

Búri reserverer seg mot eventuelle feil i produktinformasjonen som finnes på nettsiden eller i annonser, samt for at bilder ikke eksakt gjengir produktenes virkelige utseende. Alle produkter er laget for bruk i Sverige, Norge, Finland og Danmark.

 

Tilbud


Tilbud gjelder så lenge lageret rekker eller datoen som er angitt.

 

Montering


Monteringsinnstrukser vil være å finne på Búri sine nettsider iht direksjoner ved kjøp av produkt som krever montering til vegg ol. I visse områder tilbyr også Búri monteringstjenester. Dette må fremkomme ved at kunden melder inn behovet for montering ved kjøpstidspunktet. Ekstra kostnader vil da bli etterfakturert direkte fra montør.

 

Kundeopplysninger


De opplysningene du sender til Búri kommer ikke til å videreformidles eller selges videre på noe som helst vis, eller i noen som helst form. Vi bruker informasjonen kun for å kunne administrere din ordre. Din e-postadresse brukes for å sende ordrebekreftelsen til deg, og om vi trenger å kontakte deg. I de tilfeller der kunden bruker spesifikke betalingsmetoder kan personinformasjonen deles med det selskapet som administrerer betalingstjenesten. Buri samarbeider kun med seriøse leverandører.

 

Force majeure


Búri skal ikke holdes ansvarlig for brudd på de vilkår som har blitt forårsaket av omstendigheter utenfor vår kontroll, inklusiv, men ikke begrenset til, eksplosjoner, brann, lynnedslag, uvær, krig, oversvømmelse, arbeidskonflikt (uansett om det gjelder våre ansatte eller ikke).

 

Lover og konflikter


Búri må forholde seg til forbrukerkjøpsloven og angrerettsloven. Les mer om lover og rettigheter på lovdata sine hjemmesider. I forbindelse med en konflikt vil Buri frivillig følge rettslige beslutninger.


Disse allmenne vilkårene ble oppdatert i januar 2017.